Ons visie op onderwijs en persoonlijke ontwikkeling is gebaseerd op de overtuiging dat iedereen uniek is en recht heeft op persoonlijke groep en onderwijs dat aansluit bij zijn of haar individuele behoeften en talenten. Door een persoonlijke aanpak te combineren met een flexibele en praktijkgerichte benadering, bereiden we iedereen voor op hun toekomst.
Maatwerk: Spinam is ervan overtuigd dat onderwijs maatwerk moet zijn. Door te bouwen op de reeds aanwezige kennis en vaardigheden van elke student, kunnen we hen helpen hun potentieel ten volle te benutten.
Zelfredzaamheid: In onze steeds complexer wordende wereld is zelfredzaamheid een essentiële vaardigheid. Spinam leert studenten om zelfstandig te werken, problemen op te lossen en verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen leerproces.
Beroepsidentiteit: Het ontwikkelen van een sterke beroepsidentiteit is cruciaal voor de toekomst van iedereen. Door te verbinden met de beroepspraktijk en te stimuleren om na te denken over hun eigen carrièrepad, helpt Spinam om gemotiveerd te blijven.
Flexibiliteit: Het onderwijs moet flexibel zijn en inspelen op de veranderende behoeften van mens en maatschappij. Door gebruik te maken van moderne technologie en nieuwe onderwijsmethoden, maakt Spinam het leren aantrekkelijker en effectiever.
Samenwerking: Samenwerking tussen bedrijf, docenten, ouders en studenten is essentieel voor het succes van groei. Door open te communiceren en elkaar te ondersteunen, creëren we een optimale leeromgeving.
- Individuele begeleiding: Ik besteed veel tijd aan individuele begeleiding van studenten. Door regelmatig met hen in gesprek te gaan, kan ik hun voortgang volgen, eventuele problemen signaleren en bijsturen waar nodig.
- Modulaire opbouw: Ik streef naar een modulaire opbouw, zodat studenten zelf kunnen bepalen in welk tempo en welke volgorde ze de verschillende onderdelen doorlopen.
- Praktijkgericht onderwijs: Ik maak veel gebruik van praktijkopdrachten en casussen om de theorie te verankeren. Door studenten te laten werken aan realistische opdrachten, leren ze de relevantie van de stof inzien.
- Positieve leeromgeving: Ik streef naar een positieve en stimulerende leerervaring waarin studenten zich veilig voelen om vragen te stellen en fouten te maken.
- Feedbackcultuur: Ik moedig studenten aan om feedback te geven en te ontvangen. Door open te staan voor feedback, kunnen zowel studenten als docenten leren en groeien.
Help, wat moet ik nog doen?
Velen van ons hebben op school gezeten. De een wellicht wat langer dan de ander, maar elke (ex-)scholier kent het volgende vraagstuk: hoe volbreng ik dit jaar succesvol? Ellenlange lessen, boeken met gecompliceerde formules en vraagstukken en docenten die je veel te weinig tijd geven voor veel te veel werk. De deadlines vliegen je om de oren en je hebt geen idee wat je er allemaal mee aan moet. Spinam gelukkig wel. Spinam heeft immers niet voor niets dit werkboek ontwikkeld.
Met dit werkboek kun je precies bijhouden wat je moet doen, wanneer het gedaan moet zijn en met wie je het zou kunnen doen. Op een overzichtelijke manier wordt je de kans geboden alles wat je maar nodig zou kunnen hebben te noteren. Hierdoor maak je het jezelf eigenlijk alleen maar makkelijker. Als jij weet wie of wat je nodig hebt en voor wanneer je diegene of datgeen nodig hebt, maakt dat het makkelijker voor je om niet in de stress te raken.
Overzicht zorgt voor rust in het hoofd. En die rust in het hoofd maakt de kans op succes alleen maar groter. Het enige wat je daar dus voor hoeft te doen is overzicht scheppen. Met behulp van dit nieuwe werkboek. Doordat alles stap voor stap bij te houden is, worden er elke keer kleine stapjes in de toekomst gezet.
Snel bestellen?
In de huidige arbeidsmarkt is technologie en zelfredzaamheid een essentiële vaardigheid. Bij Spinam stimuleren we om zelfstandig te werken en verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen situatie. Daarnaast helpen we bij het ontwikkelen van een sterke beroepsidentiteit en moedigen we aan om kritisch te reflecteren op zichzelf en anderen. Hierbij maken we gebruik van de reeds aanwezige kennis en vaardigheden en bouwen daarop voort.